Handelsbetingelser

Nedenstående vilkår og betingelser gælder for alle leverancer fra

Bertoni Norway AS
Org nr.: 979 306 407
Sjølyst plass 3
0278 Oslo

 

Vårt organisasjonsnummer er 979 306 407 og er gyldig i Norge for kunder som bestiller varer på www.bertoni.no eller annen angitt side under Bertonis nettbutikk. Nettstedet eies og drives også av Bertoni Norway AS. Alle navn, merker, varemerker og logoer på nettstedet eies av Bertoni eller tilknyttede partnere eller selskaper.

 

Kontraktinngåelse

Du kan kun kjøpe produkter i Bertonis nettbutikk som privat forbruker.For å handle hos Bertoni.dk må du være over 18 år og ha et betalingskort som vi godtar. Hvis du ennå ikke er 18 år, kan du fortsatt handle dersom du har fått samtykke fra din foresatte/verge. Du er selv ansvarlig for å sende inn riktig informasjon til www.bertoni.no.

Priser og betaling

Alle priser er oppgitt inkl. norsk mva. Gjeldende pris er den som er oppgitt på Bertonis nettbutikk for det aktuelle produktet på datoen for bestillingen. Bertoni er ansvarlig for å klarere varene til Norge, så dette gebyret vil aldri tilfalle kunden.

Vi tar imot følgende betalingskort:

Dankort

Visa

Visa Electron

Masterard

Maestro

Vipps

Klarna

Beløpet trekkes først på ditt kort når varen er sendt.

Vi aksepterer betaling med Anyday.Beløpet trekkes først fra kortet ditt når varen sendes.Når du velger å betale med Anyday, trekkes første betaling når varen sendes. Du betaler da ut din månedlige ytelse siste virkedag fra den kommende måneden, og tre måneder fremover.Ingen gebyrer eller renter vil bli belastet for kjøpet ditt hvis du betaler i tide. Hvis du returnerer kjøpet ditt, avsluttes avtalen med Anyday automatisk.

 

Rabattkoder

Rabattkoder utstedt av Bertoni gis som %-rabatt. Verdikoden løses inn før du betaler for bestillingen din, og kan kun løses inn ved nettkjøp og ikke i butikk. Kun én kupong kan løses inn pr. kunde. Du får verdikodene når du er gratis medlem av vår Bertoni of Denmark kundeklubb, og du mottar dem på post. Bilagene er personlige og kan ikke gis videre.En verdikode er gyldig så lenge kampanjen kjører.

Dersom du ønsker å returnere en bestilling hvor en verdikode er trukket, refunderes ikke verdi av kupongen. Eks. Handler du for 500 kr og har en rabattkupong på 100 kr, må du bare betale 400 kr. Returnerer du denne varen får du kun 400 kr tilbake og du kan ikke kreve en ny kupong.Hvis du har problemer med å løse inn en kupong, vennligst kontakt vår kundeservice på customerservice@bertoni.com..

 

Frakt og levering

Det tar normalt 2-5 virkedager for vårt lager å behandle din ordre og levere den til våre fraktselskaper. Det kan dog forekomme lengere leveringstid i forbindelse med salg, Black Friday osv. 

Vi har følgende leveringsmetoder: 

Bring utlevering 89,-

Du får fri frakt ved kjøp over 1500,- NOK

Merk:  Ved bruk av vår returportal og et ønske om pengene i retur, koster denne service 89,-

Bytte i butikker

Du har mulighet for å bytte til annen størrelse eller farge i våre fysiske butikker. 

 

Fortrydelsesret

Du har som forbruger 30 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.

Fortrydelsesfristen udløber 30 dage efter den dag, du har modtaget din vare, eller får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, og som leveres enkeltvis.

Du skal inden 30 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen skal gives via din kundeprofil, hvor du kan oprette en returnering. I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret. Har du ikke i forvejen en kundeprofil / konto, kan du oprette den i forbindelse med et køb eller med den mailadresse som er benyttet ved sidste køb, så finder vi din historik frem og lagrer den på din nye konto. 

Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette.

 

Returnering

 

Du har 30 dagers returrett når du handler på Bertoni.no. Varen skal returneres i samme stand som den ble mottatt.

Vi kan tilbakeholde tilbakebetalingen inntil vi har mottatt varen i retur, og vurdert varens stand og art. 

Slik oppretter du retur: 

3.1. Opprett en retursak i vårt online retursystem på bertoni.no/returportal ved at logge inn med din e-post og ordrenummer 


3.2. I retursystemet opplyser du hvilke varer du ønsker at returnere samt om du ønsker pengene i retur. 


3.3. Legg ved den medsendte følgeseddel i returpakken og sett det den medfølgende returlabelen på din returpakke.


3.4. Husk at få en kvittering ved innlevering av din returpakke.

 

 

Varen må returneres i samme stand som mottatt. Vi kan holde tilbake refusjonen til vi har fått varen tilbake og vurdert varens tilstand og art.

En vare kan returneres uavhengig av om den er brukt. Du er imidlertid ansvarlig for enhver forringelse av varens verdi som skyldes annen håndtering enn det som er nødvendig for å fastslå varens art, egenskaper og virkemåte. Du kan med andre ord prøve produktet på samme måte som om du prøvde det i en fysisk butikk, men du må ikke ta det i faktisk bruk. Dersom du har håndtert varen på en annen måte enn det som er nødvendig for å teste varen på vanlig måte, og varens verdi har blitt forringet som følge av dette, vil vi derfor trekke et beløp tilsvarende verdifallet fra originalprisen på varen.

Manglende originalemballasje kan utgjøre verdireduksjon, så for å være sikker på å få alle pengene tilbake, anbefales det at varen returneres i originalemballasje

 

Melding om varer med feil eller mangler

Kjøpslovens mangelregler kan gjelde ved varekjøp. Når du handler hos oss som forbruker har du 24 måneders reklamasjonsrett. Dette betyr at du enten kan få varen reparert, byttet, pengene tilbake eller prisen redusert, avhengig av den konkrete situasjonen. Det er et krav at reklamasjonen er berettiget og at mangelen ikke er oppstått som følge av feil bruk av produktet eller annen skadevoldende atferd.

Du må reklamere innen "rimelig tid" etter at du har oppdaget mangelen på varen. Hvis du klager innen to måneder etter oppdagelsen av mangelen, vil reklamasjonen alltid være rettidig.Hvis klagen er berettiget, vil du motta en fraktetikett fra vår kundeservice. Varen skal alltid sendes tilbake i forsvarlig emballasje, og husk å få kvittering for sending

 

Når du returnerer varen, bes du beskrive problemet så detaljert som muligt.

Vi mottar hverken pakker uten distribusjon eller pakker sendt pr. oppkrav.

 

Opplysning om klagemuligheter

Du kan også bruke EU-kommisjonens online klageportal for å sende inn en klage. Dette er mer aktuelt dersom du som forbruker er bosatt i et annet EU-land.Du kan sende klagen her - http://ec.europa.eu/odr.Hvis du sender en klage, må du oppgi vår e-postadresse: kundeservice@bertoni.com.

Ansvar

Bertoni of Denmark er ikke ansvarlig for forsinkelser eller manglende oppfyllelse av avtaler på grunn av force majeure. Så lenge det foreligger en force majeure-situasjon, er Bertoni fritatt fra å oppfylle sine forpliktelser. Bertonis ansvar for alle erstatningskrav er begrenset til et beløp tilsvarende prisen på produktet som kunden har kjøpt og som tvisten gjelder. Dette inkluderer erstatning for skader, unntatt i tilfeller av ulovlige formål eller grov uaktsomhet.

 

Ovennevnte pengebegrensning vil gjelde uavhengig av årsaken til tvisten og inkluderer alle erstatningskrav basert på uaktsomhet, objektivt ansvar, brudd på garantien, bøter, konvensjonell straff og/eller straff. Bertoni påtar seg produktansvar overfor forbrukere i samsvar med gjeldende lovgivning og uten begrensning.
 

Adresse:

Bertoni Group A/S

Tofteledet 15

8330 Beder

Danmark

Kontaktopplysninger:

 Kundeservice: +45 87 55 55 55

Mail: customerservice@bertoni.com

Vi kan nås mellom 9.00 – 15.00 på hverdager.

 

Persondatapolitikk

For at du kan inngå en avtale med oss, har vi bruk for følgende opplysninger:

Navn, adresse, tlf.nr. og e-postadresse.

 

Vi registrerer og videreformidler dine personopplysninger for å kunne levere varene til deg. I den forbindelse bruker vi dine personopplysninger overfor GLS og Postnord i forbindelse med utsendelse av din bestilling. Personopplysningene registreres hos Bertoni og lagres i fem år, hvoretter opplysningene slettes. Som registrert hos Bertoni Group A/S har du alltid rett til å protestere mot registreringen. Du har også rett til innsyn i hvilke opplysninger som er registrert om deg. Disse rettighetene har du etter personopplysningsloven og henvendelser i forbindelse med dette rettes til: kundeservice@bertoni.com.

 

Ved innmelding i Premium lojalitetsklubb & mail 

Ved å registrere deg for Bertoni premium godtar du betingelsene nedenfor. Bertoni Premium er et produkt fra Bertoni; Tofteledet 15, 8330 Beder, CVR-nr.: 29390274. Premium-medlemskap i Danmark kan brukes i alle danske butikker og Premium-medlemskap i Norge kan brukes i alle Bertoni-butikker i Norge. Medlemskapet er gratis og du vil allerede begynne å tjene poeng som du kan bruke ved ditt neste kjøp.

 

Som en del av ditt medlemskap mottar du jevnlig nyhetsbrev og SMS med nyheter, gode tilbud, unike medlemsarrangementer, inspirasjon, trender og tips. Det kan også være unike medlemstilbud og tidlig tilgang til varer i våre butikker og/eller på nett. Du vil også få tilsendt service e-poster (f.eks. tapt kurv, velkomst-e-post osv.). Som medlem av Bertoni Premium har du muligheten – hvis du ønsker det – å velge bort kommunikasjon fra oss. Du kan gjøre dette ved å klikke på «avslutt abonnement» i våre nyhetsbrev og deretter oppdatere medlemskapspreferansene dine. Vi bruker informasjonen som du gir oss når du oppretter ditt medlemskap for å gi deg relevant og målrettet kommunikasjon i form av f.eks. postnummer for å sende deg informasjon om hendelser fra en butikk nær deg og dine tidligere kjøp for å anbefale nye relevante varer til deg.

Du kan forøvrig lese mer om vår privatlivspolitikk her

 

Din Premium bonus:

Hver gang du kjøper varer fra Bertoni i butikkene, tjener du 10 % bonus på ditt totale kjøp, som krediteres Premium-kontoen din. Dette betyr at hvis du kjøper for 500 NOK, setter vi 50 NOK inn på din Premium-konto, som du kan bruke til ditt neste kjøp i en Bertoni-butikk. Bonusen kan brukes når som helst – det er helt opp til deg når du vil bruke den på flere Bertoni-produkter. Du kan be våre butikkmedarbeidere å sjekke hvor mange poeng du har på kontoen din.

 

Generelt

Hvis du ikke lenger ønsker å være en del av Bertoni Premium, er du velkommen til å kontakte oss når som helst og melde deg av Bertoni Premium. Dette gjør du på denne e-posten: bertoni@bertoni.com. Ved uttak fra Premium vil vi gjøre oppmerksom på at du også vil miste bonuspoengene du måtte ha hatt på det gitte tidspunktet. Bertoni forbeholder seg retten til, med 1 måneds varsel, å endre vilkårene vedrørende Bertoni Premium og å si opp Bertoni Premium i sin helhet. I dette tilfellet vil du fortsatt kunne bruke din Premium-bonus innen den varslede fristen.

 

Hvis du ønsker å kontakte Bertoni eller har spørsmål om ovenstående, eller generelt bare ønsker å vite mer om fordelene dine med Bertoni Premium, kontakt oss på bertoni@bertoni.com Ha det gøy ditt nye Bertoni Premium-medlemskap.Handelsbetingelsene ble sist oppdatert 01-01-2021